sarinweb

طراحی سایت,طراحی وب سایت در تهران,طراحی وب سایت,سئو

sarinweb

طراحی سایت,طراحی وب سایت در تهران,طراحی وب سایت,سئو

رابطه سئو و سرچ معنایی در گوگل به چه صورت است ؟

اگر میخواهید به جمع کسب و کار های آنلاین موفق در زمینه وب بپیوندید ، باید به این نکته توجه داشته باشید که بعد از طراحی سایت مناسب ، بهترین راه ورود به این عرصه و عرضه اندام سئو و بهینه سازی درست سایت است . در ادامه  با سرچ معنایی در گوگل بیشتر اشنا شویم .


سرچ معنایی در گوگل چیست؟

منظور از "معنا" پیدا کردن معنی کلمات است . وقتی ما صحبت میکنیم، از عبارتهایی استفاده میکنیم که شاید بخاطر جایگاه و موضوعی که درونش قرار گرفته اند، معنی متفاوتی بدهند . ما معنی این عبارتها رو میفهمیم اما کامپیوتر نمیتواند موضوع را بفهمد و بین موضوع و معانی لغات اهمیت حائز بشه . 
مثلا اصطلاح "رأی سفید" برای ما معنی میدهد ولی الگوریتم کامپیوتری باید به زمینه یا تم متن حساس باشد . به همین دلیل مغز رتبه بندی کننده بکار گرفته شد.

مغز رتبه بندی کننده یه سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیریه؛ یعنی میتونه با تحلیل داده های قبلی و برقراری ارتباط بین کلمات استفاده شده در سرچ ها و کلمات بکار رفته در محتوای آنلاین ارتباط برقرار کنه.
الکسای آمازون و سیری اپل و واتسون IBM همه از پلتفرمهای ماشین یادگیری مشابهی استفاده میکنند و با تجربه ای که تو این مدت کسب کرده‌اند درک معناییشون افزایش پیدا کرده.


نقش صوت و سرچ موبایلی در سئوی معنایی

رشد محبوبیت سرچ صوتی و موبایلی ، یکی از مهمترین مسائلی بود که منجر به حرکت گوگل به سمت سرچ معنایی شد.
آمار سرچ موبایلی حیرت انگیزه. سیری ، الکسا و سایر رابط کاربریهای سرچ صوتی تا سال 1400 اکثر سرچ های اینترنتی رو تشکیل خواهند داد و حتی روی کامپیوترهای میزی هم 25% از سرچها، سرچ صوتی اند.
وقتی سرچ صوتی میکنیم، از ساختار زبان طبیعی، یعنی همونطوری که با یه نفر دیگه صحبت میکنیم، استفاده میکنیم. این نوع سرچ طبیعی داره تو سرچ های تایپی هم رخنه میکنه.
مثلا شاید قبلا سرچ میکردید "دستور پخت قرمه سبزی" اما الآن تایپ کنید "چطوری قرمه سبزی خوشمزه بپزم".


این مسئله چه تأثیری روی سئو و کلیدواژه ها خواهد داشت؟

دیگه گوگل از معنای لغوی فرهنگ لغت فراتر میره و با توجه به قصد و نیت کاربر معنی لغات عبارتهای سرچ شده رو استخراج میکنه و با این کار سعی در ارائه نتایج بهتر و مطابق با خواست کاربرها داره.
برای بهبود نتایج سئوی سایت‌تون، باید طرز فکرتون (و روشهای بهینه سازیتونو) با فرایندهای ارزیابی گوگل تطبیق بدید.
برای بهینه سازی سیات، عنوان محتواتون رو همون طوری انتخاب کنید که ممکنه کسی براشون سرچ کنه، اما سرفصلهای فرعی میتونن فرق داشته باشند.


عنوان در برابر کلیدواژه

عنوان خیلی هم از کلیدواژه مجزا نیست، چون عنوان هم باید دربردارنده کلیدواژه ها باشه.
مثلا تو مثال بالایی در مورد دستور پخت قرمه سبزی، کلیدواژه هاتون میشن "قرمه سبزی"، "دستور تهیه" یا "روش پخت". خیلی راحت میتونید این کلیدواژه ها رو تو عنوان بکار ببرید. فقط کافیه مثل مشتریهاتون فکر کنید.
اگه یه مشتری بخواد دستور قرمه سبزی پیدا کنه چی سرچ میکنه؟ "دستور تهیه قرمه سبزی چیه"
برای اینکه به سرچ معنایی گوگل نشون بدید که شما بهترین جواب رو برای این سوال روی سایتتون دارید. مثلا عنوانتون میتونه این باشه "بهترین دستور پخت قرمه سبزی چیه".


ما همیشه سعی میکنیم از کلیدواژه های طولانی استفاده کنیم اما تو این مورد یکم این کار مشکل تر بود. در هر حال مهم اینه که سرچ به زبان محاوره داره رشد میکنه و قطعا شما هم باید بیشتر بهش فکر کنید.
سعی کنید تو سئو در صدر سرچ محلی باشید تا مشتریها رو روی صفحات سرچ محلی با خودتون ارتباط بدید. اگه دوست دارید ترافیکتونو افزایش بدید و از روشهای سئو بهره ببرید با ما تماس بگیرید تا براتون یه جلسه مشاوره ترتیب بدیم و سایتتونو ببینیم.

منبع: طراحی سایت

تفاوت وبلاگ و وبسایت در چیست ؟ چرا باید طراحی سایت داشته باشیم ؟

شاید سوال بدیهی باشد ! اما ممکن است برای همه پیش بیاید ؟ فرق وبلاگ با سایت چیست ؟ تفاوت وبلاگ با طراحی سایت چیست ؟ چرا باید سایت داشته باشیم ؟ چرا باید وبلاگ داشته باشیم ؟ در این مقاله به تمامی این سوالات جواب درست میدهیم ! پس ما را تا پایان همراهی کنید .

وبلاگ یک صفحه اینترنتی تحت وب است که توسط یک فرد یا گروهی به روز رسانی می شود ، وبلاگ سایتی اینترتنی است که توسط مردم معمولی مثل من و شما راه اندازی می شود . آنها ، داستان ، شعر ، قطعه های ادبی ، عکس و یا مطالبی شبیه سایر وب سایت ها را به وبلاگ خودشان پست می کنند.

شاید ساده‌ترین توصیف از وبلاگ همان یادداشتهای روی وب باشد. به عبارت دیگر وبلاگ یک دفترچه یادداشت برای شماست تا شما اطلاعات، نظرات، خاطرات، حرف دل،و هر نوع مطالب دیگر را روی آن نوشته و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

عاملی که باعث محبوبیت و رشد سریع پدیده وبلاگ در میان کاربران اینترنت شده است، راحتی استفاده از این ابزار می باشد. با استفاده از سیستم های موجود وبلاگ، بدون نیاز به صرف وقت و هزینه برای طراحی کامل یک سایت اختصاصی، تنها با پر کردن چند فرم تحت وب می توانید شروع به نوشتن مطلب در قالب یک ســایت اختصاصی کنید.

تفاوت وبلاگ و وب سایت چیست ؟ چرا باید طراحی سایت داشته باشیم ؟

وبلاگ با وب سایت تفاوت ندارد بلکه بهتر است بگوییم وبلاگ وب سایتی است که دارای خصیصه های خاصی از جمله نوع نگارش ؛ نوع نگاه نویسنده ؛ طریقه به روز رسانی ؛ مدیریت محتوا و .... که آن را از دیگر وب سایتها جدا می سازد . اما در طراحی سایت ، صفرتاصد سایت دردستان شماست و میتوانید تمامی تغییراتی را که میخواهید در آن اعمال کنید .

وبلاگ از نگاه فنی

وبلاگ در اصل وب سایتی است که دارای نرم افزارهای مدیریت محتوا خاص هستند که به کاربران اجازه می دهد با داشتن کمترین دانش در زمینه علوم فن آوری اطلاعات و تنها با یادگیری مبانی اینترنت و ... به صورت ساده و سریع نوشته های خودرا منتشر سازد

وبلاگها از لحاظ سرور

وبلاگهای با سرور عمومی: این وبلاگها برروی سایتهای ارایه دهنده سرویسهای عمومی راه اندازی و راهبری می شوند مانند میهن بلاگ و بلاگفا ، پرشین بلاگ و .....این سرویسها از لحاظ مدیریت نیز برخی به صورت رایگان فضا ارایه می شود و برخی به با هزینه اندک به ارایه سرویس می پردازند

وبلاگ از لحاظ نرم افزار مدیریت محتوا

نرم افزار مدیریت محتوا به نرم افزاری گفته می شود که برروی اینترنت و برروی وب سایت یا وبلاگقرار می گیرد و وظیفه انجام مدیریت محتوا از قبیل به روزرسانی ؛ دریافت نظرات ؛ لینکها؛ ویرایش و ... و تمام امور مربوط به مدیریت سایت را انجام میدهند

وبلاگها با سرویس مدیریت محتوا : برخی از وبلاگها به خصوص وبلاگهای عمومی دارای سرویس محتوا هستند به گونه ای که سرویس دهنده با ایجاد یک نرم افزار مدیریت محتوا کار به روزرسانی و مدیریت وبلاگ را بدون دانش فن آوری اطلاعات برای کاربران فراهم می آورد

وبلاگها بدون سرویس مدیریت محتوا : برخی از وبلاگها اختصاصی تنها فضا هاست را در اختیار مدیر وبلاگ قرار می دهندمدیر وبلاگ مجبور به تهیه و نصب نرم افزار مدیریت محتوا و یا ایجاد صفحات استاتیک و ثابت دروبلاگ خویش است

خصوصیات عمومی weblog

وبلاگ ترکیبى از دو کلمه web به معناى شبکه با استاندارد تحت وب ( منظور شبکه جهانى اینترنت www است) و log به معناى گزارش وقایع روزانه است.

وبلاگ محیطى است که به فرد یا گروه اجازه مى دهد افکار، عقاید، یادداشت هاى شخصى، مقاله، عکس و خلاصه آنچه را که دوست دارد دیگران بدانند، در اینترنت منتشر کنید. در واقع، روزنامه کوچکى است که شما خود سردبیر آن هستید. شما تصمیم مى گیرید چه مطلبى در آن قرار دهید، چه عکسى را براى بازدیدکنندگان به نمایش بگذارید یا خوانندگان را به چه مطالبى ارجاع (لینک) دهید. به علاوه مى تواند تعداد خوانندگان شما را به شما بدهد و شما را از نظرات آنان آگاه سازد. شما به راحتى از قضاوت خوانندگان درباره مطالبتان آگاه مى شوید؛ همچنان که سایرین نیز مى توانند این داورى ها را ملاحظه کنند.

براى نوشتن یک وبلاگ به دانستن زبان برنامه نویسى یا آشنایى با نرم افزارهاى طراحى سایت نیاز ندارید. سادگى کار از ویژگى هاى بارز وبلاگ است.

 

وبلاگ چه ویژگیهایی دارد ؟

- شخصی است ، هر کسی با میل و علاقه خود می تواند به انجام آن بپردازد و در نوشتن یا عدم نوشتن آن اجباری نیست

- محدودیتی در زمان نوشتن یا انتشار آن نیست و مستقیماً به نظر نویسنده یا نویسندگان آن بستگی دارد

- موضوعات آن متنوع است و هر شخص می تواند متناسب به علاقه ، توانایی و دانش خود در هر زمینه ای که تشخیص می دهد به وبلاگ نویسی بپردازد

- چون شخصی است لذا هر کسی میتواند در آن آزادانه به انتشار آراء و عقاید خود در هر زمینه ای که بخواهد بپردازد

- وابسته به هیچ نهاد یا ارگان دولتی یا خصوصی نیست

پیشگام بزرگ، دیوید واینر، وبلاگ (Weblog) را چنین تعریف می کند:

شخصی است:

یعنی توسط یک فرد نوشته می شود، نه توسط یک سازمان؛ به همین دلیل یک شخصیت ویژه دارد. پیراسته و ویراسته هم نیست که به همین علت جالب است.

روی اینترنت است :

یعنی که جایی چاپ نمی شود، می توان آن را با هزینه بسیار کم، مرتباً روزآمد کرد، و برای خواندنش داشتن یک مرورگر کافی است.

منتشر می شود:

یعنی نوشته های خام طی یک روند اتوماتیک، در قالب های پیش ساخته ریخته می شود و بالقوه در دسترس همه قرار می گیرد.

بخشی از یک اجتماع است:

یعنی مربوط به دسته ای از افراد است که علاقه مشترکی دارند و به خاطر آن به طور مجازی دور هم جمع شده اند.

وبلاگ تمام آن شش مشخصه موجود در اینترنت را یک جا دارد در حالی که هر یک از ابزارهای پیشین اینترنتی تنها بخشی از آن را با خود داشت.

 

اینترنت به خاطر شش مشخصه غیرقابل رقابت به تدریج به قویترین رسانه تبدیل می‌شود:

اول : امکان به لحظه نگاه داشتن مطالب و اطلاعات با کمترین هزینه

دوم : اعطای حق انتخاب مطالب به مخاطبان، هم از نظر موضوع و هم از نظر زمان دسترسی و مطالعه

سوم : امکان به کارگیری شیوه‌های خودکار اطلاع رسانی راجع به مطالب جدید

چهارم : ترکیب تمام صورتهای رسانهای پیشین: متن، تصویر، موسیقی

پنجم : دو طرفه بودن ارتباط اینترنتی دربرقراری رابطه بین پدیدآورندگان و مخاطبان به آسانترین شکل

ششم : بالاخره عدم وجود هر گونه محدودیت برای کنترل مطالب منتشره شده توسط نویسندگان

اگر دقت کنیم موفقیت در اجرای درست حتی یک مورد از این عوامل برای موفقیت هر رسانه‌ای کافی است در حالی که اینترنت این همه را یک جا دارد. ...

وبلاگ‌ یک رسانه شخصی برای اعضای جامعه جهانی اینترنت است که حق ارائه نظر را برای آنان ، بدون هیچ هزینه و امکاناتی فراهم می‌کند.

وبلاگ محیطی است که به افراد امکان می دهد تا نظرات، افکار و اندیشه هایشان، و هر آنچه در دل دارند، را به جهانیان ارایه دهند!

به عبارت دیگر، وبلاگ، یادداشت های شخصی و ناویراسته افراد عادی است که به طور متناوب و به کمک ابزارهای خودکار روی اینترنت قرار می گیردو خوانندگانی از میان یک مجموعه اجتماعی که به طور مجازی به هم پیوسته اند، دارد.

وبلاگ بهتراست یا طراحی سایت ؟

این سوال بسیار برای ما پیش می آید که کدامیک برای ما بهتر است ؟ وبلاگنویسی یا طراحی سایت و داشتن یک وبسایت ؟!پ

درصورتیکه تنها میخواهید به نوشتن بپردازید و نیازی به سئو و دیده شدن در موتور های جستجو ، ندارید بهترین گزینه برای شما وبلاگ است ! اما اگر فراتر از یک وبلاگ فکر میکنید ، و میخواهید همه چیز را دردستان خود داشته باشید ، توصیه اکید ما داشتن یک وبسایت با طراحی سایت مناسب آن است . چراکه شما دریک سایت با طراحی سایت مناسب میتوانید میزان مخاطب بیشتری را جذب کنید و البته میزان اعتماد مخاطب به وبسایت ها بسیار بیشتر از وبلاگ هاست ! در آخر تصمیم باشماست !


منبع: طراحی سایت


از منوی خدمات در طراحی سایت خود غافل نشوید !

در این مقاله میخواهیم به اهمیت منوی خدمات در طراحی سایت بپردازیم . آیتمی که کمتر در وبسایت ها به آن توجه میشود ! 

بسیاری از اوقات در طراحی سایت ، عناصری را به کار میبریم که از نظر خودمان خوب و کاربردی است اما از نظر کاربر اصلا کاربردی نیست و شاید آزاردهنده هم باشد !

می توانیم به چشم مخاطب در متن این بخش نگاه کرده و بگوییم خدمات ما برای او چه می کند . شما اگر در بخش خدمات خود دچار اشتباه شوید و در نوشتن آن کوتاهی کنید ممکن است مشکلاتی برای شما پیش بیاید مانند :

مشتری با اطلاعات ما گیج شود.

مشتری چیزی از خدمات ما متوجه نشود

مشتری نسبت به خدمات ما بی علاقه شود.

مشتری ما را در صنف خود حرفه ای قلمداد نکند.

در صورتی که یک “خدمات ما” ی خوب می تواند اطاعات ارزشمندی به مشتری ارائه کرده و به ایشان بگوید که ما که هستیم و در نتیجه با انتخاب ما چه چیزهایی بدست می آورد، اطلاعاتی از هزینه، زمان و فرآیند بدست می آورد …

اینکه مخاطب تصمیم به مطالعه ی این قسمت گرفته، فرصتی است که به او بگویید چه چیزهایی میتوانید برای او داشته باشید که بقیه نمی توانند .

خدمات نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد ! صاحبان شرکت ها حرف های زیادی برای گفتن درباره خدماتشان دارند، از تکنولوژی که استفاده شده تا هرچیز کوچکی که از نظر آنها تمایز است، فراموش می کنند که مخاطب در شرکت آنها کار نمیکند و اشتیاقی برای شنیدن این داستان ها ندارد .

عده ای دیگر هم آنقدر کوتاه می نویسند که بیشتر شبیه تعریف دیکشنری از یک سرویس است، نه مزایایی از محصول می گویند و نه دلایلی که چرا مخاطب شما را باید انتخاب کند .

ایده برای بخش خدمات در طراحی سایت : مطمئن شوید که توضیحی که ارائه کرده اید کامل است و در این جامع بودن خسته کننده نیست، شما چند ثانیه برای نگه داری مخاطب فرصت دارید، مطمئن شوید که کسل کننده نیستید.

اصل مطلب و خدمات خود را فراموش نکنید واقعیت کسب و کار شما این است که بر روی نکاتی تمرکز خاصی دارید، مثلا پشتیبانی شرکت شما همیشه در دسترس است و برای آن هزینه ی زیادی کرده اید و برنامه های ویژه ای اجرا کرده اید، این موضوع را به زبان های مختلف و حالات متفاوت در بخش “خدمات ما” تکرار کنید، بر روی آن مانور دهید و اجازه دهید آنچه واقعیت کسب و کار شماست و برای مشتری هم ارزش به حساب می آید، به خورد او برود.

ایده : برای محورهای کلیدی کسب و کار خود، جملات و عبارات متفاوتی خلق کنید، فکر کنید که چطور خدمات خود را بر اساس همان محورها می توانید بیان کنید .

این روزها مشتریان از پاسخگوهای خودکار متنفرند، اگر کسب و کار شما پشتیبانی انسانی دارید میتوانید روی آن مانور دهید، که یک شخص همواره پیگیر کار شماست .

جالب است که این مورد در دنیا اهمیت ویژه ای پیدا کرده، طوری که Real Human Support یکی از ویژگی های خاص برای سرویس محسوب می شود .


منبع: طراحی سایت

چه عواملی در قیمت گذاری طراحی سایت تاثیر میگذارد ؟

روند طراحی سایت و تکنولوژی های به کار رفته در آن ، قیمت سایت را رقم میزند . در این مقاله میخواهیم به بررسی عوامل موثر بر قیمتطراحی سایت می پردازیم . 
 
برخی عوامل مهم در تعیین قیمت طراحی سایت : 
 

1-استاتیک یا داینامیک بودن در طراحی سایت

استاتیک یا ایستا بودن و داینامیک یا پویا بودن یکی از عوامل موثر برقیمت طراحی سایت است . برخی از کسب و کار ها فقط نیاز به معرفی شدن دارند و در روند طراحی سایت شان نیاز به تغییرات ندارند اما برخی از کسب و کار ها نیاز به تغییرات هرروز در وبسایت دارند . پس این روند طراحی سایت این دو کسب و کار باهم تفاوت دارند و قطعا قیمت طراحی سایت نیز فرق میکند .

2-استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده یا اختصاصی در طراحی سایت

در طراحی سایت ، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا آماده مانند وردپرس و جوملا یا استفاده از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی نیز یکی عوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت است .

3-عناصر گرافیکی و امکانات سایت

هرچه میزان استفاده از عناصر گرافیکی بیشتر باشد وهمچنین هرچقدر سایت امکانات بالاتری داشته باشد قیمت طراحی سایت بالاتر می رود. 

4-اعتبار شرکت وپشتیبانی

شرکت های معتبر با سوابق زیاد و پشتیبانی خوب معمولا قیمت های بالاتری نسبت به شرکت های نوپا یا اشخاص در خواست می کنند.امیدوارم این مقاله برای دوستانم در این انجمن مفید بوده باشد. 

طراحی سایت شرکت های خدماتی به چه صورتی انجام میشود ؟

پیش تر درباره طراحی سایت خدماتی مطالبی را گفتیم . اما در این مقاله قصد داریم به طراحی سایت شرکت های خدماتی بپردازیم .  مثلا یک سالن های آرایش، شرکتهای پرستاری از سالمند، برگزاری مجالس و غیره چطور باید در اینترنت حاضر شوند ؟ زیر حضور در عرصه اینترنت نیز برای این شرکت ها بسیار مهم هست و به نحوی به دیده شدن هرچه بهتر و بیشترشان کمک میکند . 

پس اگر میخواهید مشتریان زیادی را جذب کنید ، این نکات را ازدست ندهید : 

 

در طراحی سایت ، از عنصر اعتمادسازی استفاده کنید

هرچه میتوانید در صفحه تماس باما سایت خود از مجموعه و کارکنان خود بگویید . این کار باعث میشود تا مشتریان و کاربران شما ، به سایت شما و درنتیجه برند شما اعتماد بیشتر و بهتری داشته باشند . هرچه دارید در صحنه رو کنید ! 

 

توضیحات با جزئیات (کمتر از خودتون بگید و بیشتر درباره مشتری حرف بزنید)

وقتی خدماتتون ملموس نیست، عکس گذاشتن روی سایت خیلی سخت میشه، اما به جاش میتونید خدماتی که ارائه میدید رو توضیح بدید. فکر نکنید مردم خودشون میدونن شما چیکار میکنید، یا از اون مهمتر کار شما چه مزایایی براشون داره. مثلا اگه تو حوزه خاصی حرفه ای هستید (مثلا یه آرایشگاه که تو کار کوتاهی مو خیلی معروف شده، یا یه استخر که دوره های مربی گری خوبی برگزار میکنه) حتما اونو بیان کنید. خدماتی که شما ارائه میدید چه فرقی میکنه با خدماتی که رقبای شما ارائه میدن؟ همیشه سعی کنید به سوالاتی که ممکنه بازدیدکننده وب سایتتون از خودش بپرسه جواب بدید: "این سایت به چه درد من میخوره و چه کمکی میتونه بهم بکنه؟"

 

مشتریهای محلی خود را ازدست ندهید

احتمالش هست که اکثر مشتریهای یه شرکت خدماتی محلی باشند؛ بنابراین باید وب سایتتونو هم متعاقبا بهینه کنید. خودتونو بذارید جای یه مشتری که دنبال چنین خدماتی میگرده. روی گوگل چی سرچ میکنید؟ معمولا مردم واژه های کلیدی اصلی مینویسند و کنارش هم اسم شهرشونو. بنابراین باید این دو تا رو در همه جای سایتتون بکار ببرید (البته ما هیچ وقت توصیه نمیکنیم کلیدواژه ها رو بی معنی و بیش از حد همه جای سایت بچپانید!). بروزرسانی منظم وبلاگ هم میتونه با تولید محتوای جدید، تعداد صفحات سایتتونو بالا ببره که این کار به رتبه سئوتون کمک بزرگی میکنه. اگه نقش فعالی هم در شبکه های اجتماعی داشته باشید ضرر نداره و اتفاقا روش خیلی خوبیه که از این طریق با مخاطب محلیتون ارتباط داشته باشید و اونها رو به سمت وب سایتتون هدایت کنید. کم کم شبکه های اجتماعی دارن اولین محلی میشن که مردم برای پیدا کردن هر چیزی بهشون مراجعه میکنند.

 

اطلاعات تماس مشخص در طراحی سایت 

قبل تر هم گفتیم ، وجود اطلاعات تماس ، آدرس شرکت و حتی عکس کارکنان مجموعه میتواند به اعتماد سازی بیشتر کمک کند . از همین امروز تصمیم بگیرید که کسب  وکار خود را با اعتماد بیشتر در فضای اینترنت به مخاطبان خود بشناسانید . 

منبع: طراحی سایت